/Files/images/prapor1-.gif


Патріотизм (від грецького “патріс”) – це любов до Батьківщини, відданість Вітчизні, народу. Але в умовах українських реалій, коли багато речей викликають у суспільстві негативне ставлення, виховувати справжніх патріотів дуже складно.
Для педагогічного колективу нашої гімназії патріотичний напрямок роботи є одним з найголовніших.

Патріотичне виховання здійснюється як на уроках, так и під час позакласної роботи.

Патріотичне виховання - це формування патріотичних почуттів, виховання готовності до захисту Батьківщини, воно покликано спонукати до фізичного вдосконалення, вивчення традицій українського народу.
Національно-патріотичне виховання є гармонійною складовою загального виховного процесу підростаючого покоління. Воно формується на прикладах історії становлення Української державності, українського козацтва, героїки визвольного руху, досягнень у галузі політики, освіти, науки, культури і спорту.

Педагогічний колектив гімназії виховує в кожному гімназисті почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі, активної громадської позиції, здатного виявити національну гідність, знати свої обов'язки і права, цивілізовано відстоювати їх.

Національно - патріотичне виховання в гімназії здійснюється через реалізацію таких заходів:

2020-2021 навчальний рік

21 вересня - День миру

В Україні день миру відзначають з 2002 року, згідно з Президентським Указом від 5 лютого 2002 року. Сьогодні мир в Україні не є абстрактним бажанням, це усвідомлена мета, адже за мирне спілкування, за право жити у власній державі триває боротьба на сході країни. І найвищу цінність миру, який є запорукою щасливого життя, сьогодні відчула кожна українська родина.

Мир - це коли люди живуть дружно та спокійно, земля не здригається від страшних вибухів, не проливає сльози горя та втрати. Мир -це щоденна праця кожного громадянина задля вдосконалення, розвитку і заможного майбутнього.

Загальновідомим символом миру є голуб, тому саме цей символ виготовляли учні на уроках трудового навчання. Діти власноруч виготовили паперових голубів як символ миру та духовного розвитку надії. До кожного паперового голуба учні прикріпили свої листи, в яких звертаються до учкасників АТО, дякують їм за мужність, бажають здоров'я, висловлюють прохання зберегти мир і спокій в Україні, бо хочуть радіти сонцю, квітам, зростати здоровими і щасливими. На загальногімназійному подвір'ї учні 6 класу утворили масове формування "МИР".

Посмішки на обличчях, радість в серцях учнів, вчителів вселяли надію та впевненість в тому, що в Україні та всьому світі не буде місця війнам.

І/Files/images/den_miru_2020/IMG-a6ff5943e119cc92160d72177595540c-V.jpg /Files/images/den_miru_2020/IMG-35c49c56f4b36794a535a1a7baf0a2f2-V.jpg /Files/images/den_miru_2020/IMG-82ae01536047cbdd1fba6fe57dbf45e6-V.jpg

22 вересня - День партизанської слави

З метою відзначення у 2020 році Дня партизанської слави в гімназії 22 вересня проведено ряд заходів.

  • раптівку "Стежками партизанської слави",
  • інформаційну годину"А пам'ять вічна",
  • віртуальну історичну екскурсію "Промінь партизанської слави",
  • представниками гімназійного волонтерського загону"Доброта" організовано церемонію покладання квітів до Братської могили.

Проведені заходи - це частина нашої поваги до тих, хто в суворий воєнний час боровся з фашистськими окупантами в глибокому тилу ворога.

/Files/images/den_partizansko_slavi/IMG-0511818b8ef907ead788882791f49c5b-V.jpg /Files/images/den_partizansko_slavi/IMG-b1488fc976c5691826eb61d8a5bffb07-V.jpg

День пам'яті жертв Голодомору

День пам'яті жертв Голодомору - щорічний національний пам'ятний день в Україні. З метою вшанування пам'яті жертв Голодомору та виховання в учнів ціннісного ставлення до держави, повага до її історичного минулого та збереження державних традицій у Новобузькій гімназії було проведено ряд заходів:

  • У бібліотеці організовано виставку тематичної літератури"Забуттю не підлягає"

/Files/images/24112020/IMG_20201124_123920.jpg

  • Під керівництвом вчителя історії Мельничук Т.А. проведено онлайн інформаційну хвилину "День пам'яті жертв Голодомору"

/Files/images/24112020/IMG_20201124_083211.jpg /Files/images/24112020/IMG_20201124_083252.jpg /Files/images/24112020/IMG_20201124_083508.jpg /Files/images/24112020/IMG-347f29e154efaf6150d44726fd8e98ee-V.jpg

  • Заступником директора з ВР Гриценко Т.В. з учнівським самоврядуванням організовано виставку плакатів "Без права на забуття"
  • Класним керівником Березовською Н.І та учнями 11 класу проведено челендж "Незабудка- символ Голодомору"

/Files/images/24112020/IMG-bef52cc9b4523cb5990b68501b5ff85b-V.jpg /Files/images/24112020/IMG-46ff911ab110e8d4f032735dfae0040a-V.jpg /Files/images/24112020/IMG-fe897b0bbebf28a3a26fdd9cfd733d92-V.jpg /Files/images/24112020/IMG-628466fa9dc09fc0da183c244ee6a580-V.jpg


2019-2020 навчальний рік

З метою збереження історичної пам'яті українського народу, утвердження національно-патріотичного виховання молоді з 27.01 по 29.01.2020 року в гімназії організовано та проведено заходи виховного та просвітницького характеру щодо відзначення в Україні Дня пам'яті Героїв Крут.

ПЛАН ЗАХОДІВ

до Дня пам’яті Героїв Крут

№ з/пЗахідКласЧас проведенняВідповідальний
1Організація та проведення загальногімназійної лінійки до вшанування пам'яті героїв Крут. «Крути: найбільше важить слово» (5-11 класи)5-1129.01Заступник директора з виховної роботи Гриценко Т.В. Бібліотекарі ЦРБ
2Перегляд відеопрезентації, присвяченої Дню пам’яті Героїв Крут9-1129.01Учитель історії Мельничук Т.А.
3Оформлення тематичної виставки «29 січня-Деньпам’яті Героїв Крут»історичної, художньої та документальної літератури у бібліотеці5-1128.01Бібліотекар Сухорукова А.В.

28.01 проведено тематичну лінійку "Крути: найбільше важить слово" за участі бібліотекарів Центральної районної дитячої бібліотеки Сухорукової О. та Торопчиної Л. Дякуємо за співпрацю.

/Files/images/28012020.JPG

/Files/images/280102020.JPG

/Files/images/2801002020.JPG

/Files/images/2801012020.JPG

День Соборності України

День собо́рності—свято України, яке відзначають щороку 22 січня в день проголошення Акту Злуки Української Народної Республікий та Західноукраїнської Народної Республіки, що відбулося в 1919 році.

Офіційно в Україні День соборності відзначають з1999 року.

Учнями 6 класу було підготовлено та проведено лінійку до Дня Соборності України, у бібліотеці організовано книжкову виставку, в класах проведено години спілкування.

Вітаємо всіх з Днем Соборності України, бажаємо миру та злагоди!

Відео лінійки до Дня Соборності України можна переглянути за посиланням wym-1579759123554

День Захисника України

11 жовтня 2019 року на передодні Дня Захисника України та Дня козацтва в гімназії було проведено загальну лінійку за участі працівників районної бібліотеки.

/Files/images/IMG_20191011_083431.jpg

Акція "Ланцюг миру"

20 вересня у гімназії було проведено акцію "Ланцюг миру". Учні 5 та 11 класів утворили живий ланцюг з метою підтрики ідеї миру в Україні та світі.

/Files/images/70347388_2489091664660763_7998274736415047680_o.jpg

Посилання на відео wym-1572337352897

План проведення заходів до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав та 30 –ї річниці виведення військ із Республіки Афганістан

Назва заходу Клас, дата проведення Відповідальний
1. Загальногімназійна лінійка до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав та 30 –ї річниці виведення військ із Республіки Афганістан. 5 – 11 кл. 15.02.19. Заступник директора з ВР. Гриценко Т.В.
2. «Зустріч поколінь»: ( за участю ветеранів Афганістану,учасників АТО, воїнів – інтернаціоналістів) 9 -11 кл. 14.02.19. Кл. керівники
3. Оформлення виставки літератури на тему: « Час і досі не загоїв рани – цей одвічний біль Афганістан» 11.02. -15.02.19 Бібліотекар Сухорукова А.В.
4. Екскурсія до районного народного історичного музею та музейної кімнати воїнів – Афганців НКМНАУ. 5 -11 кл. 14.02.19 Кл. керівники
5. Участь у районних заходах з нагоди відзначення Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав та 30 –ї річниці виведення військ із Республіки Афганістан. 9 -11 кл. 11.02. – 15. 02.19 Адміністрація, педагогічний та учнівський колектив.

День пам'яті героїв Крут

29 січня - День пам'яті героїв Крут. Український народ щороку вшановує пам'ять молодих борців за волю, полеглих під залізничною станцією Крути. Ця битва стала символом героїзму та відданості Українській державі й національній ідеї, а її дата - 29 січня 1918 року - днем національної трагедії.

29 січня 2019 р. в гімназії було проведено виховні години, уроки пам'яті під час яких учні та вчителі обговорили події, пов'язані з боротьбою українського народу за свою незалежність протягом останнього тисячоліття. Під час заходів учні вшанували пам'ять загиблих героїв хвилиною мовчання.

/Files/images/DSCN3151.JPG

/Files/images/DSCN3153.JPG

/Files/images/DSCN3155.JPG

/Files/images/DSCN3157.JPG

Воїни світла Миколаївщини

/Files/images/106.jpg

З метою виконання доручення Кабінету Міністрів Українивід 30.09.2014 № 30137 721-14 щодо героїзації осіб, які віддали життя за Україну та належного вшанування їх пам’яті, відповідно до листа Миколаївської облдержадміністрації від 24.10.2018 № 1941/25-05-51/6-18 «Про вшанування пам'яті миколаївців, які віддали життя за Україну» поширюємо електронну версію книги «Воїни світла Миколаївщини»

Матеріали книги розміщено на головній сторінці офіційного веб-сайту Миколаївської облдержадміністрації у розділі «Герої не вмирають» за посиланням:http://www.mk.gov.ua/store/files/announce 1540214358.pdf.,на сайті департаменту освіти і науки облдержадміністрації (розділ «Воїни світлаМиколаївщини») за посиланням:http://oblosvita.mk.gov.ua/ua/1540803543/.

День Партизанської слави

22 вересня 2001 року, в день 60-тої річниці з початку підпільно-партизанського руху в Україні в роки Великої Вітчизняної війни, в країні вперше відзначався День партизанської слави, встановлений Указом Президента № 1020/2001 від 30.10.2001.

День партизанської слави відзначається як данина всенародної поваги до тих, хто в суворий воєнний час боровся з фашистами в глибокому тилу ворога, не шкодуючи крові і самого життя.

Щиро дякуємо працівникам районної бібліотеки за організацію та проведення лінійки до Дня партизанської слави.

/Files/images/д пс 1.JPG

/Files/images/д пс 2.JPG


Всеукраїнська дитячо-юнаська військово-патріотична гра

"Сокіл" ("Джура")

/Files/images/джура о 1.jpg

4 червня на базі Мішково-Погорілівської санаторної школи-інтернату І-ІІІ ст. Вітовського району було відкрито обласний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл"("Джура")

В грі взяли участь команди з 19 районів області. новобузький район представляла команда учнів Новобузької гімназії "Патріот" у складі Бобровник В., Каратєєв А., Киричишин М., Мушаровська А., Петрушенко А., Струц С., Царьов М., Шилівський А.

Детальніше за посиланням -1528790320588

Відзначення Дня Збройних Сил України та Дня волонтерів 6 грудня 2017 року

6 грудня в Україні відзначається загальне професійне свято усіх українських військовослужбовців - День Збройних Сил України.

6 грудня 1991 року Верховна Рада Україниприйняла Закони "Про оборону України" та "Про Збройні Сили України". Рівно через два роки - 6 грудня 1993 року - ВРУ заснувала дату для проведення Дня Збройних Сил України. Вона була приурочена до дня прийняття закону "Про Збройні Сили України". Тому саме вона увійшла в історію сучасної Української держави як професійне свято української армії.

У нашомі місті цей святковий день відзначено районним заходом, у якому приймали участь і учні нашої гімназії.

/Files/images/6 груд2.jpg

/Files/images/6 груд4.jpg

/Files/images/6 груд5.jpg

/Files/images/6 груд1.jpg

Ми приєднуємося до привітань на адресу наших славних військовослужбовців, ветеранів і новобранців, солдатів і офіцерів, генералів та адміралів, бажаємо їм міцного фізичного здоров’я, успіхів у бойовій та тактичній підготовці, надійних тилів, кохання і всіх благ! Божих благословень Вам і Вашим родинам! Зі святом!

Збройні сили України —

Слава, гордість, міць країни!

Захищають мир, свободу

Служать рідному народу!

Щира шана і подяка

Хлопцям, молодим солдатам,

Що строкову службу чесно

Сприйняли, як борг почесний!

Матері й батьки шановні

Вихованням послідовним

Відчуття патріотизму

І повагу до Вітчизни

У серцях синів зростили —

Вартувати відпустили

Мирну, вільну і єдину

Незалежну Україну!

Тож вшануймо в день святковий

Всіх без винятку військових!

Завдяки їх чесній службі

Живемо у мирі, дружбі!

Адже мир тоді панує,

Коли армія чатує!

Справжнім прикладом патріотизму, сили та благородства є Шевченко Віктор Олександрович - тато учня 7 класу Шевченко Віктора. На районному заході до Дня Збройних Сил України та Дня волонтерів Віктора Олександровича, як ативного учасника волонтерського руху, було нагороджено медаллю "За мужність та патріотизм"

/Files/images/вытя.JPG

Заходи до Міжнародного Дня Миру

21.09.2017р.

Захід Клас Час, Місце проведення Відповідальний
1. Загальногімназійна лінійка « РАЗОМ заради миру». 5-11 8.10. ЗДВР Гриценко Т.В. учнівське самоврядування
2. Конкурс малюнків на асфальті « Я хочу жити в мирній країні!». 5-11 10.10 Учнівське самоврядування вчитель малювання
3. Флешмоб «ГОЛУБ МИРУ» 5; 11. 11.15 ЗДВР Гриценко Т.В. учнівське самоврядування
4. Покладання квітів до пам'ятників,пам’ятних знаків,братських могил,які увіковічнюють пам'ять борців за мир та незалежність. 5; 11 12.20 ЗДВР Гриценко Т.В. учнівське самоврядування
5. Виставка дитячих малюнків та плакатів. «Мир на землі – радість у родині». 5-7 9.15 Учнівське самоврядування вчитель малювання

ФОТОЗВІТ

1. Покладання квітів до пам'ятників,пам’ятних знаків,братських могил,які увіковічнюють пам'ять борців за мир та незалежність.

/Files/images/день миру1.JPG

2. «Загальногімназійна лінійка « РАЗОМ заради миру»

/Files/images/день миру1.jpg

/Files/images/день миру2.jpg

3. Конкурс малюнків на асфальті « Я хочу жити в мирній країні!».

/Files/images/111234.jpg

/Files/images/д миру9.jpg

4. Виставка дитячих малюнків та плакатів «Мир на землі – радість у родині».

/Files/images/д миру10.jpg


Учнівський проект

"Ми стояли через мрію"

Обґрунтування вибору проблеми: оскільки в 2017 році відзначається 3 роки з дати подій Революції Гідності, на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 16 червня 2015 року № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах», Указу Президента України «Про вшанування подвигу учасників Революції Гідності і увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні» від 11.02.2015 року №69, збереження свідчень очевидців подій на Майдані, було вирішено провести пошукову роботу з учнями 7 - 11 класів.

Мета проекту: виховання в учнівської молоді розуміння та глибокого сприйняття ідеї Революції Гідності, вшанування подвигу Героїв Небесної Сотні, які загинули, захищаючи ідеали демократії, відстоюючи європейське майбутнє України; формування компетентності патріота – громадянина на прикладах життя і вчинків учасників Євромайдану, громадянської свідомості та соціальної ініціативи учнів, сприяння виявленню патріотичних почуттів в учнівської молоді.

Керівники проекту: Л.В.Погрібна, О.В.Канівець, Ю.В.Коробова.

Автори проекту: Вікторія Крамаренко, Сніжана Подзігун, учні 9 класу

Учасники проекту:

• учні 7 - 11 класів, класні керівники;

• вчителі Л.В.Погрібна, О.В.Канівець, Ю.В.Коробова.

• батьки С.В. Іванов, В.В. Черкасенко, Л.М.Алєксєєнко.

Тип проекту: дослідницько-пошуковий.

Вид проекту: колективний.

Термін реалізації: 6 місяців.

Методи досягнення мети: зустрічі з учасниками подій, пошук інформації в мережі Інтернет, в друкованих виданнях, історичних документах, групування її за розмірами та оформлення у вигляді проекту та мультимедійної презентації; ток-шоу «Пам'ятати, щоб жити», анкетування учнів.

Актуальність проекту: Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, відданості справі зміцнення державності, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу.

У державних нормативно-правових документах національних як стратегічні визначаються завдання виховання в особистості любові до Батьківщини, усвідомлення нею свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина-патріота України як світоглядного чинника.

Патріотизм на даний час є нагальною потребою і держави, якій необхідно, щоб молодь стала національно свідомою, здатною забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі. Збереження сучасного історичного матеріалу, героїчного минулого – це основа патріотичного виховання. Проводячи різні заходи на патріотичну тематику, ми не тільки вшановуємо пам'ять про тих, хто загинув, ми знайомимо з історією Майдану, розвиваємо почуття «національної гідності».

Актуальність проекту доведена самим життям. Спільна праця учнів та педагогів сприяє формуванню духовно-етичних, патріотичних орієнтирів молоді. Підготовка інформації, збір матеріалів про події, що відбулися з листопада 2013 року по лютий 2014 року, зустрічі з очевидцями подій Революції Гідності - дозволять не просто укріпити знання про Україну , але і по-особливому розкриє значення слова «батьківщина», пропустивши її через серце кожного учасника проекту.

Завдання проекту:

1. Створення виховного середовища для саморозвитку, самовираження і самореалізації;

2. Самовдосконалення особистості, створення умов для набуття нею індивідуального досвіду, самотворчості і посильної участі у творенні світу свого життя;

3. Виявлення рівня сформованості в вихованців патріотичних і громадянських якостей;

4. Розвиток інтелектуальної, емоційно-почуттєвої та вольової сфери особистості;

5. Впровадження активних форм, методів і видів виховної діяльності;

6. Стимулювання пошуково-пізнавальної діяльності.

7. Виховання у дітей та учнівської молоді громадянськості, патріотизму як найважливіших духовно-моральних і соціальних цінностей, готовності до активного прояву в різних сферах життя суспільства.

8. Активізація екскурсійної роботи.

Етапи реалізації проекту «Ми стояли через мрію»

Етапи реалізації Зміст роботи Термін проведення Відповідальний
1. Підготов- чий 1.Формування теми проекту. 2. Визначення мети, завдань проекту. 3. Планування роботи в рамках проекту. Січень 2017 Керівники, автори проекту
2. Основний Збір інформаційного матеріалу. Проведення загальношкільних заходів. Реалізація міні-проектів в класних колективах. Січень 2017
Уроки Пам'яті, уроки Мужності, зустрічі з учасниками подій. Січень 2017 Класні керівники
Історичне краєзнавство (відвідування музеїв, місць історичних подій, об'єктів культурної спадщини). Протягом навчального року Класні керівники
Виховні та інформаційні години, присвячені Революції Гідності. Протягом навчального року Класні керівники
Соціологічні дослідження (Опитування та анкетування учнів “Що означає бути громадянином/ патріотом?” “Чи хочу я жити та працювати в Україні?” “За що я люблю Батьківщину?”) Січень 2017 Керівники, автори проекту, учні 10-11 класів
Акції (організація пошукової діяльності учнів: збір та узагальнення матеріалів). Протягом навчального року Класні керівники
Ток-шоу «За вільну людину у вільній країні» Лютий 2017 Керівники, автори проекту
Міні-проект «Герої Небесної сотні» Січень 2017 Класний керівник, учні 7 класу
Міні-проект «Революція Гідності – головні дійові особи» Січень 2017 Класний керівник, учні 8 класу
Міні-проект «Новобужани – учасники майдану – ті, хто боролися за Свободу» Січень 2017 Класний керівник, учні 9 класу
3. Підсумко- вий Опис та представ лення -проекту Випуск компакт-диску, до якого увійдуть всі матеріали, зібрані учасниками проекту Лютий 2017 Керівники, автори проекту

Очікувані результати:

· Даний проект сприятиме розвитку національної свідомості й громадянської активності у сучасної української молоді – майбутнього нашої держави;

· поглибленню знань історії, героїчного минулого,традицій та звичаїв українського народу;

· соціальна зрілості і адаптованості до соціуму;

· готовності до захисту своєї Батьківщини;

· усвідомленню відповідальності перед державою.

· випуск компакт-диску, до якого увійдуть всі матеріали, зібрані учасниками проекту.


Вступ

Три роки тому наша держава пережила доленосний момент своєї історії. Події, що відбувалися впродовж листопада 2013 - березня 2014 рр. називають по-різному: Євромайдан, Єврореволюція, Революція Гідності. Докорінні зміни відбулися в усіх сферах суспільства і, в першу чергу, на рівні масової свідомості.

Революція Гідності змінила українське суспільство. Українці нарешті

визначилися із своєю ідентичністю. Замість нав’язаних ідеологічних розмежувань на російськомовних та україномовних жителів регіонів, електоральних розколів на Схід та Захід, двох віртуально існуючих політичних спільнот визріла єдина громадянська спільнота українців. Коли ця спільнота об’єдналася, питання мови та національних відмінностей припинили бути роз’єднуючими.

Революція Гідності продовжила процес глибинних ціннісних трансформацій свідомості українського суспільства, формування політичної нації. І в цьому аспекті боротьба з режимом Віктора Януковича стала хоч і вагомою, але лише зовнішньою оболонкою. Куди важливішим у своїй основі став внутрішній протест проти блюзнірства, приниження, демонстративного «золотого» дисонансу «сім’ї» на тлі критичного жевріння решти суспільства, прагнення поваги, свободи вибору.

Ці процеси тривають і досі: в ритмі тисяч сердець наших військовослужбовців, які захищають країну від російської агресії, тривають в ім’я пам’яті героїв Небесної Сотні, які пожертвували власним життям за наш шанс на гідне майбутнє.

Усім нам сьогодні важливо осмислити сутність тих подій, зорієнтуватися у майбутніх перспективах розвитку українського суспільства. З цією метою ми досліджуємо історію Революції Гідності, роль у ній наших земляків. Матеріали нашого дослідження ми пропонуємо вашій увазі.

З повним текстом проекту можна ознайомитися в документі, який розміщено внизу сторінки вкладеним документом.



Учнівський проект

«Чорнобиль – наш біль»

Оскільки 26 квітня минає 31 рік з Дня Чорнобильської катастрофи, яка увійшла в історію розвитку нашої цивілізації сумною і трагічною реальністю, з метою привернення уваги суспільства до вирішення проблем громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, Генеральною Асамблеєю ООН 26 квітня проголошено Міжнародним днем пам’яті жертв радіаційних аварій і катастроф, з метою виховання поваги і пам’яті до трагічних сторінок історії України, вшанування пам’яті жертв Чорнобильської аварії, збереження свідчень очевидців Чорнобильської трагедії, було вирішено провести пошукову роботу з учнями 5-11 класів. Разом працювали вчителі і класні колективи.

Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, гордості за героїзм людей, повагу і вдячність радянським людям за мужність, виявлену під час ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу.

У державних нормативно-правових документах як стратегічні визначаються завдання виховання в особистості любові до батьківщини, усвідомлення нею свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина-патріота України як світоглядного чинника.

Незмінним залишається найглибша повага до людей, які закрили собою світ від атомного лиха, що вирвалося зі зруйнованого четвертого блоку ЧАЄС. Їхній подвиг неможливо переоцінити – як не можна переоцінити значення того,що вони зробили. Їхній героїзм, патріотизм і професійна майстерність перевірені часом.

Актуальність проекту доведена самим життям. Спільна праця учнів та педагогів сприяє формуванню патріотичних орієнтирів молоді, вихованню героїзму. Підготовлена інформація, збір матеріалів про події, що відбулися в квітні 1986 року, зустрічі з учасниками ліквідації наслідків Чорнобильської аварії – дозволять не тільки закріпити знання про цю трагедію, а й по-особливому відчути єднання українського народу.

Усім нам сьогодні важливо осмислити сутність тих подій, зорієнтуватися у майбутніх перспективах розвитку українського суспільства. З цією метою ми досліджуємо історію Чорнобильської катастрофи, роль у ній наших земляків.

Матеріали нашого дослідження ми пропонуємо вашій увазі.

Чорнобильська катастрофа: як все було

26 квітня 1986

Саме в цей день сталась найбільша трагедія не тільки України, а й усього людства – вибух на Чорнобильській АЕС. Причиною катастрофи прийнято вважати стрибок напруги в мережі, який викликав два вибухи. На щастя (якщо можна так сказати), вибухи були не ядерними, а хімічними – наслідок перегріву реактора і накопичення значної кількості пари. На момент вибуху в реакторі знаходилось близько 200 т урану. Було зруйновано обшивку, а через відсутність захисної оболонки більше 60 т радіоактивних речовин піднялись у повітря. Сумарна радіація ізотопів, викинутих в повітря після аварії в Чорнобилі, була в 30-40 разів більшою, ніж при вибуху атомної бомби в Хіросімі. Оскільки Чорнобильська АЕС була графітно-водним реактором, саме графіт передбачав легко займистість всієї системи. Після вибуху в ньому залишилось близько 800 т графіту, який почав горіти. Пожежа тривала 10 днів і забрала життя 31 людини. Остаточно графіт перестав горіти лише 10 травня. Пожежники, які першими прибули на місце катастрофи, не мали ізолюючих протигазів. Їх просто не попередили про особливості ситуації. В результаті радіоактивні речовини потрапили в дихальні шляхи ліквідаторів. Кількість людей, що брали участь в гасінні пожежі на ЧАЕС, становила 240 тис. Всі вони отримали високі дози радіації. Однак саме пожежникам вдалось врятувати нас від справді серйозної катастрофи – сильного водневого вибуху, який міг стати наступним етапом трагедії.

Одразу після аварії майже 8,5 млн людей були опроміненими, близько 155 тис кв. км територій було забруднено, з них 52 тис кв. км – сільськогосподарські землі. Реактор продовжував випромінювати радіацію ще 3 тижні, доки його не закидали сумішшю піску, свинцю, глини і бору. Уряд СРСР, очевидно, намагався приховати цю трагедію від світу через нав’язливу ідею секретності. Та не вдалося. Наступного дня у Швеції відзначили аномальне підвищення рівня радіації. Так було визначено, що в Україні сталось щось жахливе. Перше офіційне повідомлення в СРСР зробили аж 28 квітня під тиском міжнародної спільноти, але і в ньому майже не повідомлялось про масштаби проблеми. Склалось враження, що загрози немає, а проблема локальна. Всі іноземні ЗМІ розповідали про небезпеку, викликану Чорнобильською аварією, а влада майже нічого про це не говорила. Хоча саме в цей час у всіх містах СРСР готувались паради і демонстрації на честь 1 травня. Як чиновники пояснювали пізніше, вони не хотіли підняти паніку серед населення. Хоча в Києві, наприклад, в день, коли на вулиці міста вишли тисячі людей, рівень радіації перевищував фоновий в кілька десятків разів.

Від міжнародної допомоги уряд СРСР гордовито відмовився, але вже в 1987 році звернувся до МАГАТЕ, аби ті дали експертну оцінку діям щодо ліквідації наслідків аварії. Після катастрофи станція не працювала близько 6 місяців. За цей час територію дезактивували, спорудили саркофаг, який накрив 4-ий енергоблок. А потім знову ввели в дію 3 енергоблоки, які ще залишились. Причини Загалом є кілька версій про причини аварії, але всі вони зводяться до одного – халатності працівників. Офіційно причиною прийнято вважати некомпетентність персоналу, якому в той день доручили проведення технічного експерименту. Контрольні пристрої були відключеними, а потужність реактора знизили до недопустимого рівня. Ситуація стала неконтрольованою, а будь-які спроби нормалізувати її були здійснені невчасно. Як з’ясувалося потім, цей експеримент не був погоджений у встановленому порядку та підготований неналежним чином.

25 квітня 1986 року мала відбутись запланована зупинка 4-го енергоблоку для технічного обслуговування. Цю можливість вирішили використати для проведення досліджень, зокрема, перевірити роботу реактора у випадку втрати зовнішнього електропостачання. При цьому потужність повинна була становити не менше 700 Мвт, а через помилку оператора вона знизилась до 30 МВт – відчуваєте різницю? Однак експеримент продовжили з вимкненими системами захисту. Після аварії розпочався судовий процес, на якому директора станції В. Брюханова було звинувачено у відсутності дисципліни серед працівників. Його також звинуватили в тому, що він не вжив відповідних заходів для захисту населення і працівників станції після виникнення аварійної ситуації, а також надав недостовірні дані про масштаби катастрофи, через що не відбулась своєчасна евакуація. Звинувачення також були висунуті головному інженеру Фоміну та його заступнику Дятлову за те, що вони не провели належним чином підготовку кадрів АЕС та ігнорували вказівки органів нагляду. Як виявилось, помилки персоналу АЕС неодноразово призводили до небезпечних ситуацій, але ці випадки ретельно приховувались. До 1980 року нараховувалось вже 8 зупинок енергоблоків: двічі – через помилки проектних організацій, тричі – через постачальників і тричі – через персонал.

Спочатку уряд СРСР та МАГАТЕ (Міжнародна агенція з атомної енергії) звинувачували у тому, що сталось, виключно персонал АЕС. Однак через кілька років Консультативний комітет з питань ядерної безпеки опубліковав новий звіт, який розкрив питання серйозних проблем в конструкції самого реактора. Серед причин у цьому звіті були зазначені: неправильне проектування реактора, недостатнє інформування персоналу про небезпеки, пов’язані з особливостями конструкції; попри те, що персонал і справді здійснив ряд помилок, зроблено це було ненавмисно і в основному через недостатнє інформування. Дефекти конструкції були результатом спішного будівництва, яке було проголошене ударною комсомольською будовою. Намагання вгодити радянській верхівці призвело до зниження якості робіт. Окрім того реактор не пройшов всіх необхідних випробувань. В 1983 році вже були виявлені певні несправності, однак їх вирішили проігнорувати.

Спочатку евакуацію планували провести 26 квітня, однак уряд СРСР її затримав (можливо, сподівались, що обійдеться). Але це було помилкою. В цей день вітер дув у напрямку Прип’яті, яка знаходилась всього за 4 км від станції. Сосновий бір, який знаходився між двома пунктами, перетворився на “Рудий ліс” через вплив радіації. При чому сосна починає гинути при дозі 10 Гр, а людині достатньо всього 4 Гр.

Аби пришвидшити евакуацію, жителям сказали, що це тимчасовий захід, тому в зоні залишились майже всі їхні особисті речі. При цьому не пролунало і слова про рекомендації, які допомогли б зменшити вплив радіоактивного випромінювання на здоров’я. Помилки були допущені й при перевезенні. Було обрано не зовсім вірний шлях просування колон. Майже 50% опромінення люди отримали саме в дорозі. Декому дозволили виїхати з міста на власному автомобілі, при тому що транспортні засоби також були забруднені, а дозиметричних постів ще не було.

Наслідки Хоча Чорнобильська катастрофа вважається трагедією українською (внаслідок аварії постраждали 12 областей України), офіційні дані свідчать, що 70% радіації отримала Білорусія: постраждала п’ята частина сільськогосподарських територій, а сотні тисяч людей почали хворіти лейкемією та раком щитовидної залози. У білорусів також є зона відчуження, яка сьогодні сягає більше 4000 км. Однак, радіоактивна хмара пішла ще далі та зачепила навіть схід США. Радіоактивні дощі були зафіксовані в Ірландії. Британське міністерство здоров’я повідомляє, що до сьогодні більше 300 ферм і 200 овець мають сліди радіаційного забруднення. В 1986 році таких овець налічувалось близько 4 млн.

Досить важливим питанням є забруднення водних джерел, особливо річок Дніпро та Прип’ять. Небезпека загрожує також Київському водосховищу. Існує небезпека проникнення радіонуклідів у підземні води, що може призвести до потрапляння радіоактивних речовин у системи водопостачання населених пунктів та у питну воду. Причиною цьому можуть стати так звані “воронки”, які утворились у рельєфі. Радіоактивні речовини в них можуть проникати на сотні метрів вглиб ґрунту. До сьогоднішнього дня фахівці сперечаються про кількість жертв аварії. На даний момент офіційно визнано 64 підтверджені смертельні випадки через ураження радіацією. Неофіційна статистика повідомляє про більше, ніж 15 тис людей, постраждалих внаслідок аварії. А взагалі лікарі говорять про “лавиноподібне” збільшення показників смертності серед населення, яке потрапило під вплив радіації: в 1987 році кількість жертв сягала 2 тис., а в 1995 їх нараховувалось вже близько 37,5 тис. В основному це були люди з хворобами, про які в той час радянські лікарі й не знали: тиреоїдит, гіпотиреоз, гіпертиреоїдизм. У жителів забруднених районів, а також у всіх, хто брав участь в ліквідації наслідків аварії, виявили схильність до катаракти, серцево-судинних захворювань, зниження імунітету. Крім того, було доведено, що опромінення невеликими дозами радіації може викликати тривожність та агресивність і впливає на психіку людей та, особливо, дітей.

Зараз вважається, що найбільш розповсюдженою хворобою, викликаною викидом радіоактивних речовин в Чорнобилі, є рак щитовидної залози та лейкемія. Окрім того, говорять про збільшення кількості випадків вроджених патологій у дітей, а також про підвищення рівня дитячої смертності на забруднених територіях, хоча конкретних статистичних підтверджень цьому немає. Йшлося також про частішання випадків народження дітей із синдромом Дауна. В Білорусії пік захворювання припав саме на 1987 рік, але це ще не доводить конкретний зв’язок “епідемії” з аварією. Є у цієї катастрофи є і плюси, якщо можна так сказати: за рівнем безпеки на таких об’єктах почали слідкувати краще, в аналогічних реакторах було ліквідовано більшість несправностей, на території Чорнобильської зони утворився природній заповідник, до якого люди майже не мають доступу. В 1995 Україна пообіцяла Євросоюзу та великій сімці закрити станцію до 2000 року. Причиною занепокоєння стали дві великі пожежі в 1991 та 1996 роках. “Саркофаг” Вкінці 1986 року реактор накрили спеціальним “саркофагом”, задля запобігання розповсюдженню радіоактивних часток. Укриття було збудоване добровольцями та мобілізованими солдатами, яких пізніше назвуть ліквідаторами. За весь час будівництва “саркофагу” їх нараховувалось близько 600 тис осіб з усього тодішнього СРСР.

Старий “саркофаг” робили з бетону, але без арматури, що викликає сумніви щодо безпеки з огляду на сейсмічну активність, помічену в цьому районі. Мешканці, котрі живуть в м. Славутичі (збудованому в основному для переселенців із зони відчуження), кажуть, що тріщини в споруді були фактично від початку. Є й такі, через які можуть пролізти люди. Перед будівельниками не ставили ціль зробити все герметичним. Але це і зрозуміло, через значний рівень радіації людини не могли там перебувати довго. Будівництво відбувалось за допомогою кранів з радіо управлінням. Розвідку здійснювали за допомогою людини у свинцевій камері, яку на великій швидкості проносили над реактором (жоден розвідник до сьогодні не дожив). Вважається, що під укриттям і досі знаходиться близько 95-97% радіоактивного матеріалу, який залишився після аварії. Небезпека полягає в тому, що радіоактивні речовин, в разі обвалу, можуть нанести значну шкоду як середовищу, так і людству. У 2000 році ЄБРР оголосив тендер на будівництво нового “саркофагу”для ЧАЕС. Виграли його два французьких підприємства. Роботи розпочались в 2012 році. Укриття повинне було з’явитись вже в 2014, однак будівництво затрималось. Поки що в обіцянках звучить рік 2015.

На будівництво другого “саркофагу” країни-донори зібрали 750 млн. євро (за іншими джерелами 980 млн.), при чому всі витрати знаходяться під контролем ЄБРР. Планується, що нова споруда зможе вирішити проблему, як мінімум, на сто років, хоча ліквідувати станцію планують ще в 2065. “Саркофаг” будуватимуть за 180 м від 4 енергоблоку, що дозволить вберегти персонал (3 тис людей) від опромінення. Коли арка буде готова, її насунуть на об’єкт за допомогою спеціальних механізмів.

Герої Чорнобиля.

Ліквідатори наслідків аварії на Чорнобильській АЕС

Побудувавши в 1954 році першу атомну станцію в СРСР і змусивши атом служити мирним цілям, людство повірило в набуття найдешевшої електроенергії. У 80-х роках XX століття в країнах налічувалося вже 360 АЕС. 26 квітня 1986 року світова громадськість дізналася її справжню ціну: десятки тисяч людських життів, які загинули від радіації і її наслідків, 300 тисяч залишилися без даху над головою, кинуті міста і села. Але жертв могло бути ще більше, якби не люди, справжні герої Чорнобиля, що запобігли ще більшу катастрофу ціною свого життя. .

Як би там не було, перші учасники Чорнобильської аварії - співробітники станції. При руйнуванні будівлі енергоблоку загинули двоє, всі інші (134 особи) захворіли на променеву хворобу, з яких незабаром померли 24 (28 разом з пожежними).

Після двох вибухів з різницею в дві секунди (о 1 годині 23 хв) реактор виявився повністю зруйнованим, викликавши приблизно 30 вогнищ пожежі. Оператори станції були першими, хто не роздумуючи кинувся з вогнегасниками на їх усунення. Поки директор В. Брюханов, який прибув о 2 годині на станцію, перебував в стані шоку, в електричному цеху боролися за запобігання водневого вибуху, яким могло б накрити Мінськ, віддалений більш ніж на 300 км.

Країна повинна знати імена героїв Чорнобиля. 47-річний заступник начальника зміни Олександр Лелеченко особисто перекрив подачу водню в машинний зал, на даху якого вже була пожежа. Чотири дні він залишався на робочому місці, усуваючи наслідки Чорнобильської аварії та забезпечуючи безпечну експлуатацію перших трьох блоків АЕС. Від несумісною з життям дози радіації Олександр Лелеченко помер 7 травня, вже в двохтисячних отримавши посмертно звання Героя України.

Бойова тривога підняла караули пожежних з Чорнобиля і Прип`яті, перший з яких прибув на станцію через 7 хвилин після початку катастрофи. 28 чоловік кинулися на боротьбу з пожежею під керівництвом лейтенантів Володимира Правика і Віктора Кабенка. Обом по 23 роки, але своїм прикладом вони вели за собою бійців, даючи чіткі команди і перебуваючи там, де найважче. Загальне керівництво здійснював майор Телятников, під керівництвом у якого виявилося 69 осіб і 14 одиниць техніки. Практично без засобів захисту, маючи тільки рукавиці, каски і брезентові роби, не використовуючи через високі температур протигази КВП-5, до третьої ночі пожежники не підозрювали про смертельно небезпечному рівні радіації. До чотирьох годин ранку пожежу вдалося локалізувати, до шести він був погашений повністю. Втрачають у ході боротьби з вогнем свідомість, багато пожежники отримали смертельну дозу радіації і були відправлені на лікування в Москву і Київ. З 13 осіб, які проходили лікування в 6-й клінічній лікарні столиці, 11 померли. Серед них Віктор Кабенок і Володимир Правик, що став батьком за місяць до трагедії. Медики стверджують, що обрана методика лікування доктора Гейла виявилася помилковою. Професору Леоніду Кіндзельскому в Києві, що застосовував свій метод лікування, вдалося врятувати всіх пацієнтів. Трьом пожежним, Володимиру Правику, Віктору Кабенку і Леоніду Телятникову, присвоєно звання Героїв Радянського Союзу. Вижити вдалося тільки останньому, дослужився до звання генерала.

Троє пожежних з числа перших опинилися на місці катастрофи отримали звання Героя України. Серед них Василь Ігнатенко, 25-річний старший сержант. Ціною свого життя молодий чоловік витягнув з вогню трьох своїх товаришів, які втратили свідомість від опромінення. Його вагітна дружина не змогла зберегти дочку, отримавши радіацію при відвідуванні чоловіка в московській лікарні. Доза виявилася смертельною для новонародженої. 26-річний сержант Микола Ващук і 23-річний Микола Титенок були одними з тих, кого врятував Ігнатенко. Але всім їм уготована однакова доля - померти в лікарні. Обидва працювали на найбільшій висоті, запобігаючи поширенню вогню на третій енергоблок. Саме там рівень радіації був найвищим. Герої Чорнобиля залишили після себе вдячну пам`ять, а ще - двох синів.

Кожен з тих, хто прибував для усунення наслідків аварії, добре уявляв, що таке Чорнобиль. Герої-ліквідатори через роки анітрохи не шкодують про те, що їм довелося встати проти незримого ворога - проникаючої радіації.

Трагедія на ЧАЕС показала всьому світу, що може статися, якщо атомна енергія виходить з-під контролю. Вона активізувала процес ядерного роззброєння і стала, по суті, початком кінця СРСР. Але ще вона продемонструвала світовій громадськості мужність і героїзм простих людей різних національностей, які постали пліч-о-пліч в ім`я порятунку європейської цивілізації.

Повну версію проекту "Чорнобиль - наш біль" можна переглянути у вкладеному документі, який розміщено внизу сторінки


22 січня 2017 р.

Лінійка "День Соборності України"/Files/images/Слайд10.JPG

Сценарій загальногімназійної лінійки до Дня Соборності України на тему: «Віднині воєдино…»

(підготували учнівське самоврядування ДЮО Республіки ШКІД Центр “ Духовність” та заступник директора з виховної роботи Гриценко Т.В.).

Тема: «Віднині воєдино» (до Дня Соборності України).

Мета: Поглибити у гімназистів знання про історичний факт злуки українського народу та його значення. Формувати риси національної самосвідомості у гімназистів. Виховати глибоку повагу та любов до Батьківщини.

Обладнання: Національна символіка: герб, прапор, гімн України, фотовиставка «На шляху до незалежності»; портрети Президентів України, вишитий рушник, українські вінки, грамзапис «Гімн України», відео «Злука», презентація «Україна – наш дім», виставка літератури та публікацій до теми, грамзапис пісень про Україну.

Література: Сербиненко К. Ради тебе, Батьківщина, мислю і творю // Позакласний час. — № 1-2. — 2009. — С. 27-28.

Перебіг заходу

Перегляд презентації «Україна — наш дім».

В1. Тобі, Україно, мій мужній народе,

Складаю я пісню святої свободи

Усі мої сили і душу широку

Й життя я віддам до останнього кроку

Аби ти щаслива була, Україно

Моя Батьківщино!

В2. День Соборності – всенародне свято України, що відзначається щороку 22 січня в день проголошення Акта возз’єднання Української Народної Республіки та Західноукраїнської Народної Республіки, що відбулося в 1919 році. Офіційно в Україні День Соборності став відзначатися з 1999 року.

В. 3: 22 січня 1919 року ввійшло в історію як День Злуки або Соборності українських земель. Це була спроба об’єднати всі українські землі в єдину державу. Історія була жорстокою до України. Протягом багатьох століть український народ не раз піднімався на боротьбу з поневолювачами.

Так трапилося, що протягом багатьох століть історичного розвитку Україна не мала своєї державності та єдиної території. Українські землі в різні періоди належали багатьом державам. Революційні події 1917—1918 років привели до проголошення двох республік — УНР і ЗУНР.

В. 1:

Зламався врешті двох імперій мур!

І на розвалинах у слушну цю нагоду

З’явилися держави УНР і ЗУНР

Як вияв волі нашого народу.

В. 3: Святковий Акт Злуки розпочався 22 січня 1919 року о 12 год. у м. Києві. Представник уряду Директорії Федір Швець виголосив довгоочікуваний універсал: «Віднині воєдино зливаються століттями відірвані одна від одної частини єдиної України: Західноукраїнська Народна Республіка (Галичина, Буковина й Ужгородська Русь) і Наддніпрянська Велика Україна.

Здійснилися віковічні мрії, якими жили й за які вмирали кращі сини України. Віднині український народ, увільнений могутнім поривом своїх сил, має змогу з’єднати всі зусилля своїх синів для утворення нероздільної незалежної української держави на добро і щастя робочого ладу».

Перегляд відео «Злука».

В. 2: Сам факт проголошення об’єднання ЗУНР і УНР мав велике морально- політичне значення, підтвердивши прагнення українського народу жити в незалежній і соборній Українській державі.

В. 1: Отже, 22 січня 1919 року відбулося об’єднання українських земель, а разом з тим – українських традицій, звичаїв, мови, що мало велике історичне значення для українського народу. Відтоді 22 січня ввійшло в історію України як День Соборності.

В.2. Ті вікопомні історичні події сформували підґрунтя для відродження незалежної соборної демократичної України та утвердження національної ідеї. У розмаї жовто-синіх знамен 22 січня 1990 року наші сучасники поєднали живим ланцюгом злуки Схід і Захід України.

В.3.Віримо, що територіальна цілісність України, скріплена кров’ю мільйонів незламних борців, навіки залишатиметься непорушною. Ми маємо бути свідомі того, що лише в єдності дій та соборності душ можемо досягти величної мети – побудови економічно й духовно багатої, вільної й демократичної України, якою пишатимуться наші нащадки. Плекаймо все, що працює на ідею загальнонаціональної єдності, повсякчас пам’ятаючи про незліченні жертви, принесені на вівтар незалежності, соборності, державності.

В1. Тож сердечно бажаємо всім нам, громадянам України, міцного здоров’я, щастя, добра, миру, злагоди і глибокої віри у гідне майбутнє рідного краю та України!

В. 2:

Хай це свято Злуки чи Соборності

Відродить наші паростки духовності,

Додасть любові до землі й народу

І допоможе цінувать свободу.

Пісня “ Моя Україна”.

У 1.Тобі, Україно, мій мужній народе,

Складаю я пісню святої свободи

Усі мої сили і душу широку

Й життя я віддам до останнього кроку

Аби ти щаслива була, Україно

Моя Батьківщино!

1 вед.День 22 січня 1919 року ввійшов до національного календаря як велике державне свято - День Соборності України. Саме тоді на площі перед Київською Софією відбулася подія, про яку мріяли покоління українських патріотів: на велелюдному зібранні було урочисто проголошено злуку Української Народної Республіки і Західноукраїнської Народної Республіки. Виголошення соборницької ідеї стало могутнім виявом творчої енергії нації та прагнення до етнічної і територіальної єдності.

У2.Рідна матір, Україно!

Подивись, твої сини

Вже посіяли Свободу,

Вже колосяться лани.

У3.Маєм сонце, маєм море,

Маєм Київ і Дніпро,

Маєм землю неозору,

На якій росте добро.

Синьо-жовтий прапор маєм

Й Володимирський тризуб,

Дон і Сян їх обіймають.

Ми – народ - великолюб.

У4. Боже-Отче всемогутній,

Захисти коханий край!

Дай нам вийти у майбутнє,

Мужність і сміливість дай!

У5. Велична і свята, моя ти Україно,

Лише тобі карать нас і судить

Нам берегти тебе, Соборну і єдину

І нам твою історію творить!

У6. Хай собори на руїні

Стануть там, де Ти прорік.

Незалежній Україні –

Слава нині і повік!

2 вед. Ті вікопомні історичні події сформували підґрунтя для відродження незалежної соборної демократичної України та утвердження національної ідеї. У розмаї жовто-синіх знамен 22 січня 1990 року наші сучасники поєднали живим ланцюгом злуки Схід і Захід України.

1 вед.Віримо, що територіальна цілісність України, скріплена кров’ю мільйонів незламних борців, навіки залишатиметься непорушною. Ми маємо бути свідомі того, що лише в єдності дій та соборності душ можемо досягти величної мети – побудови економічно й духовно багатої, вільної й демократичної України, якою пишатимуться наші нащадки. Плекаймо все, що працює на ідею загальнонаціональної єдності, повсякчас пам’ятаючи про незліченні жертви, принесені на вівтар незалежності, соборності, державності.

2 вед. Сердечно бажаємо вам, шановні громадяни, міцного здоров’я, щастя, добра, миру, злагоди і глибокої віри у гідне майбутнє рідного краю та України!

У7.Я співаю про тебе, прекрасна країно

Де хлібами духмяними вкриті поля

І про шлях твій до волі, моя Україно

Незалежна та славна слов’янська земля.!

ПІСНЯ «Моя Україна»

/Files/images/день соборності 003.jpg

/Files/images/Слайд3.JPG

/Files/images/день соборності 002.jpg


Дитячо-юнацька військово-патріотична гра "Сокіл" (Джура)

Уже стало традицією брати участь у Всеукраїнській дитячо - юнацькій військово - патріотичній грі "Сокіл" (Джура), де учні гімназії у складі команди (Задорожній Є., Савченко А., Гаркавенко В., Дубовий Є., Козенко Є., Чорний О., Сидорчук В., Бут М.) разом з класним керівником Горват О.В. вибороли І місце в районі та ІV місце в обласних змаганнях.


/Files/images/сок1.JPG

/Files/на сайт 4.jpg


Акції доброти та милосердя

Членами учнівського самоврядування ДЮО Республіки ШКІД Центром "Доброта" у 2016 - 2017 н.р. було організовано акції ( "Ми за мир!", "Міжнародний День людей похилого віку", "Допоможи однолітку", (канстовари та одяг для дітей АТО), "Зі святом, ветерани" ( до 72 річниці вигнання нацистських окупантів з України), "Турбота" (речі для дітей Ганнівського інтернату), "Подарунок від Святого Миколая" (солодкі подарунки для вихованців Ганнівського інтернату).

/Files/images/IMG_5879.JPG

/Files/images/DSCN0334.jpg

/Files/Изображение 079.jpg

/Files/images/волонтери в інте 001.jpg

/Files/images/ВАлентина Волод.jpg

/Files/images/gosptal/DSC_0109.JPG


"Козацький грай"

Учні гімназії брали активну участь у заході "Козацький Грай". Активними учасниками заходу стали учні 8 та 9 класу: Піднебесний О. 8 кл., Гайдар Д., Подзігун С., Узальнікова Д., Тарасюк Р., Шепель А. 9 кл.

Учні показали, які вони розумні та активні, а також отримали гарний настрій та подяку від представника Новобузького козацького осередку.



Зустріч з учасниками АТО

Членами учнівського самоврядування Центорм "Духовність та Наука" було організовано зустріч з учасниками АТО до Дня Захисника України, Дня Збройних Сил України.

/Files/images/P3040657.JPG /Files/images/P3040661.JPG /Files/images/P3040673.JPG
/Files/DSCN0153.jpg
/Files/DSCN0145.jpg
/Files/images/1 верес.jpg
/Files/images/DSC_0297.JPG
/Files/images/IMG_5357.JPG
/Files/images/PA130029.JPG

Пошуково-дослідницькі роботи учнів гімназії

На районних та обласних конференціях - захисті пошуково-дослідницьких робіт були представлені роботи на тему "Я - патріот України!" учениці 11 класу Нагорної Аліни, яка стала переможцем не тільки районного, а й обласного етапу та учениці 9 класу Мушаровської Анастасії, яка стала переможцем районного етапу та учасником обласного етапу.

/Files/images/DSCN0637.JPG

/Files/images/на сайт11 012.jpg

/Files/images/20161119_120501.jpg


Співпраця з товариством Червоного Хреста

Новобузька гімназія тісно співпрацює з районним товариством Червоного Хреста. Так було зібрано та передано одяг для новобужан, які потрапили в складні життєві обставини.

/Files/images/DSCN0336.jpg

/Files/images/DSCN0338.jpg

Гімназія тісно співпрацює з правоохоронними органами, які допомогають інформувати учнів з їхніми правами та обов'язками.

План проведення в Новобузькій гімназії заходів до Дня пам’яті жертв голодомору та політичних репресій з 21.11 по 25.11.2016 р.

№з/п Назва заходу Місце і термін проведення Клас Відповідальні (П.І.П., посада)
1 Загально гімназійна лінійка – реквієм вшанування пам’яті жертв голодомору та політичних репресій "Молитва за Україну" Новобузька гімназія, 21.11.2016 5 -11 кл. Вчитель зарубіжної літератури Коробова Ю.В.
2 Єдина виховна година"Жахливі сторінки нашої історії" (присвячено до Дня памяті жертв Голодомору та політичних репресій) Новобузька гімназія, 22.11.2016 5 -11 кл. Класні керівники Центр" Науки"
3 Акція "Запали свічку" Новобузька гімназія, 25.11.2016 5 -11 кл. Заступник директора з ВР Гриценко Т.В. Центр "Духовності"
4 Виставка – конкурс малюнків " Це моя Україна" Виготовлення класних газет до цієї події. Новобузька гімназія, 21.11-25.11.2016 5 – 7кл. 8 -11кл. Учнівське самоврядування "Республіка ШКІД" Центр"Науки" Центр"Духовності"
5 Бібліотечна виставка літератури до Дня пам'яті жертв Голодомору та політичних репресій. "Доки пам'ять в серці не згасає" Новобузька гімназія, 21.11-25.11.2016 бібліотека Бібліотекар Сухорукова А.В.
6 Документальний кінолекторій "Голодомор в Україні" Новобузька гімназія, 24.11.2016 7 – 11кл. Вчитель історії Мельничук Т.А.
7 Проведення уроків пам'яті "Хай голоду не буде ніколи". Новобузька гімназія, 21.11-25.11.2016 5 – 11 кл. Класні керівники Учнівське самоврядування "Республіка ШКІД" Центр"Науки" Центр"Духовності"

Директор гімназії Л.В.Погрібна

Фотозвіт про проведення в Новобузькій гімназії заходів до дня памяті жертв Голодоору та Політичних Репресій

1.Загально гімназійна лінійка – реквієм вшанування пам’яті жертв голодомору та політичних репресій "Молитва за Україну" .

/Files/images/лл4.JPG

2. Акція "Запали свічку"

/Files/images/лл8.JPG

3.Виставка – конкурс малюнків " Це моя Україна"

Виготовлення класних газет до цієї події.

4. Бібліотечна виставка"Доки пам'ять в серці не згасає"

5. Документальний кінолекторій "Голодомор в Україні"

6. Проведення уроків пам'яті "Хай голоду не буде ніколи".

повний варіант тексту дивіться внизу сторінки вкладеним документом

Урок Мужності

13.10.2016 в Новобузькій гімназії для учнів 3(7) класу, кл.керівник Березовська Н.І. до Дня захисника України було проведено Урок Мужності. Гостем уроку був Мазур В.П. - директор Баратівської школи, учасник АТО.



/Files/images/PA130013.JPG

/Files/images/PA130018.JPG


До вашої уваги представляємо план-сценарій заходу Урок Мужності на тему "Україна - мати. Вмій її захищати"

Україна – мати. Вмій її захищати.

Мета заходу: виховувати повагу до українських захисників землі, до історичного минулого своєї держави, формувати почуття патріотизму, толерантності, національної свідомості та гордості за свою Батьківщину

Обладнання: мультимедійний проектор.

ХІД ЗАХОДУ

1.Вступне слово класного керівника.

Подивіться, будь ласка, у вікно: там обнялися в одне ціле голубе небо і золоте колосся пшениці. Такою ми бачимо сьогодні нашу неньку - Україну. Вона горда від того, що зуміла виховати людей, здатних об’єднатися у боротьбі за її єдність і незалежність , здатних захистити її кордони.

Учень 1.

Народе мій, пишаюся тобою:

Моя душа – частинка твого «Я».

Красою правди у святім двобою

Понад Майданом сонця лик сія...

Є нація! Хай знають всі у світі:

Ми є! Народ піднявся із колін!

І переможно сонце правди світить,

Співає гордо наш ДержавнийГімн.

(Слайд 3) (Звучить Державний Гімн України)

ІІ. Основна частина

(слайд 4)

Учень 2.

Україна – це мати, яку не обирають,

Україна – це доля, яка випадає раз на віку,

Україна – це пісня,

Яка вічна на цій землі.

Учитель.

Любов до свого народу, до своєї землі починається із знання народних традицій, обрядів, звичаїв, зі знання багатющої історії українського народу. Наша рідна Україна – славна і чудова земля із широкими чистими річками, мережаними нивами. Оскільки в героїчному найбільше виявляється національний характер народу, його душевна краса, його талант, то такі сторінки історії особливо хвилюють і наповнюють нас гордістю.

У минулому українського народу було таке неповторне й легендарне явище, як Запорізька Січ. Це про неї Гоголь писав: «Ось вона Січ! Ось те гніздо звідки вилітають горді й дужі орли. Ось звідки розвивається воля й козацтво на всю Україну.».

(слайд 5)

Ведучий 1

Вважають, що слово «козак» походить від слова «коза». Козаки були спритні, як кози, вдягалися в козячі кожухи, говорили гучним голосом.

Ведучий 2

А ще кажуть, що слово «козак» походить від слова «коса». Люди, які йшли у бій з татарами, були озброєні косами, серпами.

Ведучий 1

Козацтво України вважало своєю покровителькою і заступницею Покрову пресвятої Богородиці. Тому на Запоріжжі була збудована церква Святої Покрови. І куди б не заносила доля козаків, завжди з ними був образ Пресвятої Покрови. Ця ікона супроводжувала і оберігала їх у далекій дорозі.

Ведучий 2

Президент України П.О.Порошенко з метою вшанування мужності та героїзму захисників незалежності і територіальної цілісності України, військових традицій і звитяг Українського народу, сприяння дальшому зміцненню патріотичного духу у суспільстві та на підтримку ініціативи громадськості 14 жовтня 2014 року підписав Указ № 806/2014, яким в Україні встановлено свято — День захисника України, що відзначатиметься щорічно 14 жовтня.

Ведучий 1

14 жовтня ми відзначаємо величне християнське свято Покрови Пресвятої Богородиці. Упродовж століть воно набуло особливо важливого змісту, оскільки пов 'язане із боротьбою за свободу та порятунком від ворогів. Волелюбні козаки, які зі зброєю в руках боронили свою Вітчизну та віру, були переконані, що Свята Покрова охороняє їх, а Божу Матір вважали своєю заступницею. Тому у часи незалежності свято Покрови почало відзначатися ще і як День Українського козацтва.

(Пісня «Гей ви, козаченьки»)

Ведучий 2

Для українського народу козаки - запорожці були й залишаються уособленням кращих людських якостей і виразником незламного національного духу, прикладом для наступних борців за незалежність України

Ведучий 1

Листопад 2013 – лютий 2014 р. – «Революція гідності», події на Донбасі... Вони тривожать наші душі, не залишають байдужими жодного громадянина країни, і тому кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Революції гідності і заради чого пожертвувала своїм життям Небесна сотня, заради чого захищають нашу Україну воїни АТО.

Небесна сотня – це наш біль і наша гордість, це наші сльози і наш душевний щем вдячності за все, що вона зробила для нас.

( Відеоролик «Слава героям української нації»)

Ведучий 2

Кровоточать рани наших сердець з приводу того, що відбувається на сході нашої держави. Не висихають сльози на очах матерів, сини яких захищають єдність і незалежність рідної землі.

( Звучить пісня «Мальви»)

Класний керівник.

Сьогодні, діти нашої матері України, наші бійці в зоні АТО сумлінно виконують свій синівський обов’язок. Вони – теперішній голос нашого сумління, наша гідність. Вони своїм прикладом показують силу та незламність українського духу. Всього учасників бойових дій в районі більше 200.У райвійськоматі працюють учасники АТО : Майборода Олександр, Попов Ігор, Головченко Олександр. Орденом «За мужність» ІІІ ступеня нагороджені наші земляки : Юрій Едуардович Зійбер та Панський Михайло Миколайович. Ю.Зійбер був учасником військового параду в Києві з нагоди 25 річниці незалежності України.

(Слово учаснику АТО)

Учень 1.

Нехай ніхто не половинить,

Твоїх земель не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на всіх у нас одна.

Одна від Заходу й до Сходу

Володарка земель і вод -

Ніхто не ділить хай народу,

Бо не поділиться народ.

І козаки, й стрільці січові

За тебе гинули в полях.

У небесах сузір'я Лева

Нам світить наш Чумацький Шлях.

Стражденна чаєчко-небого,

Єдині два твої крила.

Виходим, нене, у дорогу,

Аби ти вільною була.

Нехай ніхто не половинить

Твоїх земель, не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на світі в нас одна.

(слайд 12 - 16)

Класний керівник.

«Немає більше від тієї любові, як хто душу свою покладе за друзів своїх». Подвиг героїв вже вписаний у найвеличніші сторінки української історії. Вірю, що цей подвиг буде надихати покоління українців , як надихають нас подвиги козаків та жертовність героїв Крут.

Але захист Батьківщини – це не тільки мужність, не тільки відданість, це ще і смерть. У нашому районі 4 загиблих учасників АТО: Мельников Володимир Володимтрович (посмертно нагороджений орденом ІІІ ст.. «За мужність»), Калакун Віталій Анатолійович, Решетняк Віталій Анатолійович, Герович Валерій Володимирович.

Хай палають свічки пам’яті про загиблих героїв Небесної Сотні, про загиблих героїв АТО, а розмірений бій хронометра відчеканить час скорботи, душевного болю і жалю…

Учениця.

Нехай пам'ятають про наших героїв,

що за волю поклали безцінне життя,

що творили історію, наше минуле,

у яке вже нема вороття.

Учень 2.

Вшануймо пам'ять героїв Небесної сотні, борців за свободу людей під час Революції гідності, героїв, що полягли у боротьбі, захищаючи суверенітет, незалежність та територіальну цілісність нашої України. Вічна пам'ять героям, вічна слава!

(Оголошується хвилина мовчання)

(Хвилина мовчання)

Хай світло цієї свічки буде даниною тим, хто навічно пішов від нас, хто заради торжества справедливості жертвував собою. Вони повинні жити в нашій пам’яті!

(Під мелодію пісні «Пливе кача» ведучий запалює свічку і передає її учням по колу )

(Лунає пісня «Гей, плине кача…)

Учениця.

Україно! Крізь тенета неволі, крізь заграви пожару, шал битв і побоїщ, твої сини мріяли про тихі води і ясні зорі.

Україно! Сьогодні на всі п’ять материків і на всі чотири сторони видно, як ми живемо, як будуємо свою країну, як сіємо в землю зерно навпіл з надією для себе, дітей своїх і добрих людей.

Учениця.

До тебе, Господи, взиваю

І сподівання щирі маю –

Що Україна вільна буде

Від лицемірства і облуди,

Від бездуховності й зневіри

Людців, душею зачерствілих,

Від злої долі та безправ’я,

І тих, які завжди лукавлять,

Від тих, хто дух вкраїнський нищить,

Забувши все святе та вище,

І наче круків хижа зграя

Вкраїну навпіл розривають,

Розбрату сіючи в нас зерна...

Від всього зла, всієї скверни

Зціли, Всевишній нас Владико,

Щоб вільним став народ великий!

Учениця.

Я - українка вірою і кров'ю,

Моє коріння тут, у цій землі.

Вона моєю живиться любов'ю,

А я страждаю болями її.

Учень.

Я- українець, син народу того,

Що відвикає нині від ярма.

Я не корюся, я молюся Богу

І вірю в те, що все це не дарма.

Учениця.

Я - українка, смутком оповите

Моє кохання, як гірке вино.

Моя рідня розкидана по світу,

Як буйним вітром золоте зерно.

Учень.

Я- українець! Цього не відняти,

В моїй душі співають солов'ї,

Були такими мої мама й тато,

Й такими будуть правнуки мої!

ІІІ. Підсумок.

Класний керівник.

Мільйони людей вірять, що небо нашої України-матері стане мирним, адже його оберігають славні воїни, їм довіряють найдорожче, найсвітліше – оберігати мир! Ми повинні розуміти, як важко нашим воїна знаходитися далеко від своїх родин і друзів, як важко кожного дня переживати смертельні ризики та втрати побратимів. Ми повинні показувати нашим захисникам нашу підтримку, повагу, віру і я хочу запропонувати написати листа в АТО.

Учень.

Вкраїно - богине! Вкраїно - кохана,

Молитва боляща, розтерзана рано...

Я лину до Бога, бо вмію літати,

Я буду молитись, я буду благати,

За тебе, Вкраїно, за тебе, свободо,

За долю пресвітлу вкраїнському роду.

Я вірю: Всевишній і ДіваМарія...

Почують молитву, молитву надії.

( Звучить пісня «Боже, я молюсь за Україну»)

/Files/images/PA130029.JPG

/Files/images/PA130035.JPG

10.10.2016

Напередодні Дня Захисника України проведено загальногімназійну лінійку "Історії героїв АТО: ми боремося за українську землю". На лінійці були присутні гості: представник Новобузького військкомату капітан М'якенький С.В., а також учитель гімназіїї, учасник АТО Коцюба А.В. і Мазур В.П. - директор Баратівської школи, учасник АТО.
Підготували таку цікаву лінійку учні 8 класу з класним керівником Сумароковою І.В. Шановним гостям та учасникам лінійки вдячні учні гімназії вручили квіти. Також було зроблено пам'ятні фото з учнями 5 та 11 класів. /Files/DSCN0153.jpg /Files/DSCN0150.jpg

Районне засідання Школи управлінської майстерності для лідерів учнівського самоврядування.

16.03.2016.

Сьогодні гімназисти, які є членами самоврядування відвідали Районне засідання Школи управлінської майстерності для лідерів учнівського самоврядування. Темою засідання було визначено: «Національно-патріотичне виховання очима підростаючого покоління».

Всі учасники засідання мали змогу відвідати музейний комплекс Новобузького коледжу МНАУ. Екскурсія була проведена педагогами коледжу МНАУ Нечай М.С. та Сідлецькою Л.Л.. Члени екскурсії відвідали у музеї кімнату побуту української хати, кімнату присвячену Війні в Афганістані.

/Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 09.09.10.jpg /Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 09.25.09.jpg /Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 09.25.15.jpg /Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 09.38.49.jpg/Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 09.44.39.jpg /Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 09.42.55.jpg /Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 09.40.16.jpg /Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 09.46.42.jpg

Також присутні побували на екскурсії в Новобузькому районному народному історичному музеї та краєзнавчому музеї Новобузької ЗОШ І-ІІІст. №1. Де уважно прослухали розповідь екскурсоводів, розглянули експонати музею.

/Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 10.02.42.jpg /Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 10.05.16.jpg

Далі зустріч лідерів учнівського самоврядування пройшла у вигляді засідання круглого столу. Методист Новобузького РЦОЗО Назарій С.В. ставила питання членам засідання: « -Чи є патріотизм актуальним сьогодні? -Чи вважаєте ви себе патріотами? Чому?» Учні давали розгорнуті відповіді, розкриваючи зміст даного питання. Пригадали всі заходи, які стосувалися даного питання: День Миру, День Вишиванки і т.д. Згадали Воїнів АТО Новобузького району і вшанували хвилиною мовчання, тих хто загинув під час участі в антитерористичній операції.

/Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 11.30.42.jpg

Також представники органів учнівського самоврядування гімназії, шкіл підготували презентацію по досвіду роботи органів учнівського самоврядування з національно-патріотичного виховання, волонтерського руху.

/Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 11.50.49.jpg

На засіданні були присутні голова Новобузької райдержадміністрації Іванов С.В., депутати Новобузької районної ради, волонтери Завальнюк О., Крикун В., які говорили про співпрацю урядових організацій з питань національно - патріотичного виховання з органами учнівського самоврядування району, а також про обговорення роботи з питань реалізації соціальних та благодійних проектів та акцій в районі.

/Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 12.10.17.jpg /Files/images/uchnvske_samovryaduvannya/2016-03-16 12.11.41.jpg


Духовна спадщина Кобзаря

09.03.2016.

«Є особистості, про які не скажеш інакше, тільки як : це – людина-держава. Вони помітні і впливові, яскраві і незабутні, діяльні і визначні…» Так розпочала захід заступник директора з НВР О.В. Канівець.

/Files/images/tgshevchenko/IMG_4022.JPG/Files/images/tgshevchenko/IMG_4021.JPG

Сьогоднішнє засідання літературної вітальні «Духовна спадщина Шевченка» присвячена 202 річниці з дня народження Кобзаря.

/Files/images/tgshevchenko/шевченко.jpg

Людина-держава завжди творить своїми словами, вчинками. Вона створює навколо себе поле духовного життя. Вона є натхненником, лідером, її авторитет беззаперечний. Саме такою особистістю і був Тарас Шевченко, який своїми діями, своїми творами заслужив всенародну шану.

Всіх присутніх було запрошено відвідати віртуальну екскурсію Шевченковими шляхами, де учні гімназії згадали раніше почуте і нові цікавинки про життєвий і творчий шлях Тарасової долі.

Гімназисти читали сучасну поезію про Т.Г. Шевченка. Так учениця 7 класу Отрода Дар’я продекламувала вірш «Мій Кобзар», який написала студентка Харківського державного університету харчування і торгівлі Загоруйко Анастасія.

МІЙ «КОБЗАР»

Якщо ти волі хочеш,

Й хочеш більше?

Не думай довго й, навмання,

Читай Тараса вірші.

Брехня набридла. Муля очі?

В нас є слова ... слова пророчі:

« І встане правда наша чиста...»

Важка, часом, і неврочиста.

Набожні стали всі, йдемо до Бога,

Щосили молимся, ховаєм ззаду хвіст.

А він за Україну, за убогу

Прокляття б від святого переніс.

По Хортиці сміття збираєм.

Козацька слава там зростала вік.

Ми гімн завчили. Скрізь його співаєм.

Такий, Тарасе, український чоловік.

Ти — вічно популярний.

Я зараз — креативна,

Бо нашу мову знаю —

Значить вільна.

Ми — молоді. І Україна — наша хата,

Побілена чистенько, «рута-м'ята».

Все покладем сьогодні на вівтар.

Останнє слово за тобою, мій Кобзар.

10 березня 1861 року поета не стало. Згасла свічка його життя. Але залишилося слово, яке немає обмеження в просторі, бо воно злітає все вище і вище, до верховин духу генія, де немає мрій, надій, розчарувань…

/Files/images/tgshevchenko/476479899.jpg/Files/images/tgshevchenko/i.jpg



День визволення Нового Бугу від фашистсько-німецьких загарбників

04.03.2016.

4 березня учні гімназії відвідали Новобузький госпіталь, з метою привітання учасників війни та дітей війни з Днем визволення Нового Бугу від фашистсько-німецьких загарбників.

Гімназисти влаштували святковий концерт, частування короваєм, виразили слова вдячності присутнім, створили приємну святкову атмосферу.

/Files/images/gosptal/DSC_0099.JPG/Files/images/gosptal/DSC_0100.JPG/Files/images/gosptal/DSC_0104.JPG/Files/images/gosptal/DSC_0105.JPG/Files/images/gosptal/DSC_0108.JPG/Files/images/gosptal/DSC_0109.JPG/Files/images/gosptal/DSC_0111.JPG/Files/images/gosptal/DSC_0114.JPG/Files/images/gosptal/DSC_0117.JPG/Files/images/gosptal/DSC_0119.JPG/Files/images/gosptal/DSC_0120.JPG/Files/images/gosptal/DSC_0126.JPG/Files/images/gosptal/DSC_0127.JPG/Files/images/gosptal/DSC_0129.JPG


День пам’яті Героїв Небесної Сотні

19.02.2016.

Патріотизм – це одна з ланок людського характеру. Він, подібно до любові, керує людською свідомістю, заставляючи робити великі і малі вчинки в ім’я своєї батьківщини. Патріотизм – величний вияв нескінченної любові до рідного краю. Патріотизм, як і честь виховує великих, сильних людей, які не рахуються із ціною свого життя і здатні пожертвувати ним заради рідної землі.

19 лютого у гімназії було проведено лінійку-реквієм присвячену героям «Небесної сотні», які загинули в лютому 2014 року в Києві.

Ведучі заходу розповіли присутнім про патріотизм українського народу; пояснили значення слова «патріотизм». Було сказано, що історія будь-якого народу містить періоди, дати, які є вирішальними в його житті. І ми повинні пам’ятати і не забувати героїчні сторінки, коли проливали кров патріоти. Адже хто не знає минулого, той не вартий майбутнього.

В сценарії цього заходу викладена історія героїчного минулого українського народу і події, які розгорталися на Майдані. Це були вибухи, стогін, горе. Д%

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.